Cookie Consent by Free Privacy Policy website Vanliga frågor | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Vanliga frågor

Vi har samlat ihop det våra resenärer ofta undrar över så att du snabbt kan hitta svar på dina frågor. Här hittar du nästan allt du behöver veta när du reser med oss.

Kundservice

Mälartåg har i dagsläget inget lojalitetsprogram.

Avinstallera appen och logga in på nytt. Prova att validera igen. SL-spärren kan tillfälligt vara ur funktion. QR-koden i Movingobiljetten uppdateras var tionde sekund, är QR-koden äldre öppnar sig inte spärren. Är skärmen spräckt eller smutsig kan det också vara en anledning till att spärren inte öppnas. Om du fortfarande upplever problem vid SL spärren kan du istället gå via spärrvakten och därefter kontakta Mälartåg kundservice för att få hjälp med appen. Här kan du kontakta Mälartåg Kundservice.

Avinstallera appen och logga in på nytt, då borde biljetten dyka upp igen. Om du fortfarande upplever problem med appen kan du kontakta Mälartåg kundservice.

Du hittar information om öppettider, utbud och service om nästan alla järnvägsstationer i Sverige på dinstation.se

Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. Vi svarar inom tre arbetsdagar. Här kan du lämna en kundsynpunkt.

Om du anser att du inte är skyldig att betala tilläggsavgiften måste du höra av dig till Mälartåg kundservice med en bestridan. Detta ska göras inom 10 dagar från det datum då tilläggsavgiften delades ut ombord. Du berättar om dina synpunkter på situationen vid kontrolltillfället och varför du tycker att du inte ska betala tilläggsavgiften. Din bestridan, tillsammans med tilläggsavgiftens kontrollnummer, ska skriftligen ske till e-post tillaggsavgiftmalartag@regionsormland.se

 

Du är välkommen att kontakta Mälartåg Kundservice via telefon, chatt och på sociala medier. Här kan du läsa mer om Mälartåg kundservice och öppettider.

När du har lämnat en kundsynpunkt och bett om återkoppling återkommer vi till dig inom 3 arbetsdagar. Här kan du lämna en kundsynpunkt.

Avinstallera och installera om appen. Fungerar det fortfarande inte kontakta kundservice.

Via den här länken kan du se en bild på samtliga tågvagnar och var du hittar de olika avdelningarna.

Bokningsnumret står på biljetten.

Du kan chatta med vår chattbot Mälar-Märta dygnet runt, du hittar henne i den blå pratbubblan här nere till höger på sidan. Vill du istället chatta med en av våra kundservicemedarbetare hjälper Mälar-Märta dig även med det. Här hittar du kundservice öppettider.

Om du blivit debiterad fler gånger för ett köp hör av dig till Mälartåg kundservice så återköper vi den ena biljetten.

Du kan ringa Mälartågs kundservice via telefon på 0771-22 44 40

Du hittar våra tidtabeller i resesöket på startsidan.

De fasta priserna bygger på villkor för samhällsfinansierad trafik. Du vet vad din resa kommer att kosta oavsett om du köper din resa samma dag du ska åka eller långt i förväg. Syftet är att göra det enklare att köpa och resa med regionaltågstrafiken. Det fasta biljettpriset är i grunden baserat på hur lång sträcka du reser, men är också harmoniserat med länstrafikbolagens biljettpriser.

Appen heter "Mälartåg". Har du en iOS telefon laddar du ned den från App store. Har du en android telefon laddar du nu ned appen från Play butiken.

Nej, du kan välja att betala din biljett med swish eller kontokort.

Mälartåg kundservice öppettider för telefon är vardagar 06:00-20:00, helger 07:00-19:00. Chatten är öppen vardagar 06:00-20:00, helger 07:00-19:00. Ombokning vid trafikstörning orsakad av Mälartåg är tillgänglig dygnet runt på telefonnummer 0771-22 44 40.

Kontakta vår kundservice 0771-22 44 40 så kan vi skicka ut biljetten till dig.